Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.01.2019 16:05 - НА УЛИЦАТА ... зимата ... БУРГАС ... 53 / 54 год. моста ...
Автор: starshi1 Категория: Други   
Прочетен: 391 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 26.03.2020 07:17

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
                   От тогава мина много време , но все още имам много добри спомени за тази ,, здрава зима "" ... на 53 / 54 година ... , а можели въобще , човек да забрави за такива или  подобни  красоти в живота си ...!! ...
                   Тогава , подобни мразовити дни , когато навсякъде беше повече от студ и имаше дебел лед и сняг до кръста , нашите родители , пък и по големите от нас , ги наричаха ... "" хубава ,.. незабравима ,..  дебела зима "" ... 
                  "" НЕГО ДЕН "" .. Баща ми , ме бе извел на брега на морето до ,, Сушилнята за паракет"" - /зад маслобойната - срещу ,, Ловната градина ""- сега стадион .../ако , все ще има някои да си ги припомнии тях , а и брега , тъй като той беше един от основните плажове за детската градина и махалата ... / ......
                     Насъбралите се мъже и жени от квартала /,, АКАЦИИТЕ ""/, ""шумно "" обсъждаха покрилото се с лед море и красотите на замръзналите вълни ... До където ми стигаше погледа , само лед , замръзналите корабчета и пак лед ...
                     Разправяха се и наистина станали неща .. , които тогава на всички ни , на мало и голямо ни звучаха , като небивалици ... от  Група веселяци пийнали и тръгнали с файтон за острова и то точно от този мост .... Каруцар с волска талига , тръгнал от ,, лодките на малкото мостче "" да се прибира по леда , в тогавашното село Крайморие ... Понеже било на близко, се взираха на вътре за да го видят и сочеха нещо ... ама ... Тракторист на пристанището слязъл с трактора на леда .... каквото и да е значело това ... и т
... т...

image   Старият Бургас - Замръзналият мост през зимата на 1953/54 година                 Но след леда , дойде голямото наводнение , и Ние малките тогава , докато се затопли времето , бяхме длъжни да си седим на масата , или когато играем , да сме на високо , а родителите ни , преди или след работа газейики до и над коленете във водата , правеха необходимото , за да се подсушим ...
                Водата беше много и задържайки се за дълго , към края на пролетта на същата година , ми даде възможност да осъществя първото си самостоятелно плаване с ,, лодка""/ с дървеното корито за пране на майка ми / , във водите на поляната пред дворовете на баба Божана , дядо Калоян , леля Пройка и моят дядо Янаки ... много по късно ,.. там беше построена нова детска градина , която в последствие превърнаха в "" защитен дом "" ...
                 Деня за който става въпрос , родителите ми отдавна бяха заминали на работа , и АЗ , чудейки се какво да направя , изнесох коритото , придърпах го в средата на гьола и самодоволно се настаних за осъшествяване на мерака си ...
                   Да обаче , дядо ми като ме видя , много бързо се ориентира и подгонвайки ме с бастуна , наруши щастливото ми волюизлияние и обучение , за което днешните деца дори и не могат и да си помислят ...
                 Така беше и в снега и в студа , а и по сетне , ... и в придошлите от блатото и морето води ,.. радост и щастие , дори и сред нямането и мъките ,... а сега "" само едно .. бедствено дередже "" ....!?! ...



пп. ... за правописа , речника , препинателните знаци и точките ,... е както преди ..., 
           който знае и може ... да допълва ...                





 



Тагове:   две,   едно,


Гласувай:
1


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: starshi1
Категория: Други
Прочетен: 91104
Постинги: 80
Коментари: 5
Гласове: 29
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930